Tržby maloobchodníků si sáhly na dno dubnovým meziročním poklesem o 10,6 %. V meziměsíčním vyjádření byl pád o 4,8 %. Jedná se o naprosto skvělý výsledek, protože odhady počítaly s dvojnásobným propadem.
Naprosto drtivý byl duben pro specializované prodejny s nepotravinářským zbožím, kde obchodům s oděvy a obuví klesly tržby o 81,1 %. Prodejny se sportovním zbožím, rekreacemi a kulturou o 55,1 %. Obchody s počítači a komunikačními přístroji o 28,3 %.
Mít na prodejně potraviny je dvousečné. Specializované prodejny s potravinami klesly o 40,9 %, zatímco u nespecializovaných prodejen s převahou potravin byl pokles jen o 0,4 %.
Každý, kdo jen trochu mohl přesunout obchod na internet, to udělal, protože tržby z internetového a zásilkového prodeje vzrostly o 47,5 %.
Zajímavější bude naopak sledovat tempo celkového zotavení. To by mělo přijít už s daty za květen, ale velkou neznámou zůstává síla poptávky. Rozhodující bude, do jaké míry se budou Češi připravovat na krizi a omezí svou spotřebu jen na to nejnutnější, nebo zda budou optimističtí ve svých očekáváních budoucích příjmů a utratí v obchodech více peněz.