Únor byl druhý měsíc v řadě, kdy byla většina obchodů uzavřena a Češi tak nemohli nakupovat přímo, ale pouze přes internet. To se nadále negativně projevovalo v maloobchodních tržbách, které v únoru meziročně klesly o 5,8 %. Jedná se sice o mírně lepší výsledek, ale stále jsme hluboko v červených číslech.
Mezi hlavní důvody proč maloobchodní tržby klesají, není zdaleka jen nemožnost nakupovat v kamenných obchodech, ale především obava spotřebitelů o své budoucí příjmy. Z čísel spotřebitelské důvěry vyplývá, že se zvedá počet lidí, kteří se obávají, že ztratí práci. To potvrzuje i trend na trhu práce. Březnová data o nezaměstnanosti se sice dozvíme dnes, ale z těch únorových je jasně vidět, že se počet lidí bez práce neutěšeně zvedá a fakt, že jsme stále nejlepší v EU, nezaměstnané příliš neuchlácholí.
Únorová situace na trhu je dobře vidět na tržbách prodeje přes internet, které meziročně vzrostl o 41,7 %. Celý březen se ponese v podobném duchu. Obchody byly celý měsíc zavřené, navíc platilo omezení pohybu, což bude znamenat další podseknutí poptávky spotřebitelů a ze statistik nejspíš vyplyne, že lidé se budou omezovat jen na nákup toho nejnutnějšího. O podstatném zlepšení tržeb maloobchodníků lze hovořit až při plném otevření obchodů a restaurací.